Alkoholen talar part 0

Den rubriken är kul för att 1) klockan är 13.00-ish 2) jag jobbar. Men det är starten på den nya (episka) sektionen i alla fall. 
 
Och här kommer lite inspo som jag filade fram för ett par timmar sedan. Det är en origami-inspirerad taklampa. Jag tycker att den är riktigt fräsig. Undrar om man kan pyssla ihop något liknande? Johanna "pysselkungen" kanske har någon bra idé? Man får ju typ köpa någon slags ram och en textilsladd, men resten kan man nog fixa med lite fräsigt papper, flinka händer och någon slags häft/tejp/lim-strategi! Jag hade ju haft noll tålamod för det blir väl en del pill. Hade nog slutat med att jag powerwalkade genom Malmö centrum samtidigt som jag grät och svor åt mig själv att jag fan inte kan någonting.
 
Mamma? Peace!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där borde man nog kunna lösa. Limm och tyg att kanta med så tror jag att man är hemma. Dock blir det nog aningens pilligt. Det kan vara klurigt det där med lampor och montering.. Någonting som vi skulle försöka oss på tillsammans någon gång kanske? Bäst för alla.

2013-08-27 @ 22:45:31
Postat av: Sandy man

Ja förmodligen köra tillsammans på den haha. Kan man inte köpa någon cool tejp annars? vika lite "snett" så att det liksom automatiskt formar sig som en cirkel och sen köpa typ en röd eller glittrig (?) tejp att sätta övertill i kanten och nån super stark tejp eller tyg-tejp undertill. Det är ju plasten som är lurig för värmen och sen kanske man kan köpa typ en ram från lagernas, om dem har nån lite mindre alt. second hand? Typ en andrahandsskärm å klä om?

2013-08-28 @ 11:29:47
Postat av: Sandy man

Lagernas = lagerhaus såklart

2013-08-28 @ 11:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0