If nobody speaks of remarkable things part 10


Är inte det där Fräulein Becker?

http://www.youtube.com/watch?v=mfXy1QdvYFw



If nobody speaks of remarkable things part 9



Only you can make you happy

Jag haft en del att göra på sistone, oj oj oj. Jag invigde min braiga vecka med Edward Sharpe and the Magnetic Zeros i Old Vic tunnels förra helgen. Det var ett litet hejdå-häng med Amy som har åkt till USA i 5 veckor (!), där hon bland annat ska gå på South by Southwest i Texas och sedan couchsurfa runt litegrann. ÄH, den lilla luckycheesen. Sedan var vi på Betsey Trotwood igår och såg på Fanny när hon spelade lite Johnny Cash och lite Johnny Flynn. Hon är lite FÖR bra. Sedan har jag och benet det bra och han är söt men nästa vecka Johanna, håll i hatten, kommer Harald! Jag är drama-förberedd. BRA att Isabella kommer, hon ska vara (för att citera henne, inte mig, tro inte att jag använder sådant språk) min cockblocker.

Jag är tyvärr lite krasslig men det är för jävla bra att jag har fin musik i mina lila hörlurar och bra tidningar och en fin ljusgrön kopp och min fina blommiga tekanna. Jag kommer bli bra snart så snart.
SMACK


Jag vill ge dig timjan

Sanna! Det är Melodifestivalen och du är inte här! Sanna Nielsen, Linda Bentzing och Eric Saade, men inte du. Hur ska det gå, hur ska det gå? Imorgon får vi svaren.
Oh My God! The King is Leaving Home. 7 Days & 7 Nights In The Club, Spring För Livet! Är Det Fel På Mig? I'm In Love but i wanna be Popular. Let's dance to Me And My Drum.
Kolla in Jonispågen, El Finalo, så får DU svaren.

If nobody speaks of remarkable things part 8


Marocko

Det stundande temat är MAROCKO! Och då kanske ni ställer er frågan: VARFÖR DET? Och då svarar jag: INGEN VET. Jo men så här är det.. det är en slump! Vad härligt.

Så här då. Det är sent här i änglalandet och jag är trött så det här blir ett low quality inlägg. Ni får låta mig bli ursäktad.
Det jag ville komma fram till var i alla fall att när jag köper hus/lägenhet och inreder den precis så som jag själv vill så ska jag skaffa en hund som passar in - helst en vit lurvig sak. Så ska jag låta den ha ett mintgrönt hundhalsband och så ska jag ta den ut på långa promenader längs någon random sjö och så ska jag äta glass i solen. Så ska det vara.



RANDOM FAKTA part 1:
Min, Fanny och Olles konversation förut (eller ja mer monolog för det är alltid jag som tjötar tills hålet i skallen är så stort att det inte kan bli större - alltså när skallen är borta):
Jag - Ibland vill jag bara ligga ner såhär (lägger mig raklång på heltäckningsmattan i FO's rum) som en stenman.
Olle och Fanny - Stenman?
Jag - Ja eller en sådan där som häxan i Narnia förvandlar till sten. Det hade varit skönt att bara ligga still liksom någon gång ibland.
Olle och Fanny - ...


If nobody speaks of remarkable things part 7


Mina bästa vänner... och Johanna

Ingman var ute och spatserade. Ingen mötte han. Ingenting hände. Inga tankar for i hans huvud. Ingenvart kom han. Så han gick hem.

Min nya fina halsduk

Efter 500 avsnitt av Sex and the City.(går fortfarande på Treo och Esberitox)
Vill permanenta håret, som vanligt. Kan inte se ett avsnitt utan att det börjar hoppa i hårstråna på mitt lilla huvud. Farliga, farliga, farliga tankar. Försöker dämpa suget genom att titta på bilder där jag ser ut som ett får. Inte riktigt looken man är ute efter, men looken man får.(får)
Tack vare olika sorters medecin har jag ändå lyckats vara lite produktiv. Medan de unga, snygga snickarna sprungit omkring här på taket idag, har jag(med hår så fett att jag snart kan krama ur det i en stekpanna och steka pannkakor i det) suttit som en annan pansionär och stickat. En fin, lång mörkblå sak blev det. Tur att slutresultatet blev bra, hade inte riktigt kunnat leva med den här dagen annars.
Mot friskhet mina vänner!

RSS 2.0