Kvällen Sanna blev gängledare

I fredags var Sanna på marknadsmöte. Fick skjuts hem av en kollega med en riktigt skum frilla (går inte ens att beskriva). Kan försöka beskriva; om orkidé var namnet på en frilla så kan man säga att han har en halv-orkidé. Sedan slog jag följe med en annan kollega som skulle hämta sin unge på dagis sa hej då och önskade honom ett riktigt härligt "skit på dig" istället för en normal ha-en-bra-helg-hälsning. Jag gick jag hem, dansade till Deen -  In the disco och sedan åkte jag iväg in till stan för en liten kort runda på stan. Tre timmar senare med en något tunnare plånbok ringde jag Jean/Bob och sa några väl valda ord om livet. Men Jean/Bob ville inte prata så vi la på.
 
Sedan mötte jag upp grabbarna på Brygghuset. Grabbarna + hamnfolk/halvkriminella/skummisar. Efter några för många öl och alldeles för få pommes frites var det dags att dra hem. Och det var då jag helt plötsligt blev gängledare. Rökandes på en "helt vanlig cigarett" ledde jag vägen över Järntorget mot kebaben. Vi stod i ett hörn utanför kebaben och "hängde". En av grabbarna säger "alltså varför hänger vi här egentligen?", varpå KD säger "vi vet alla varför vi står här..." men KD hinner inte avsluta meningen. Jag avslutar den åt honom. "Grabbar, vi står här för att innanför den där dörren bor en tjej som NI ALLA SKA FÅ BANGA!". Får inte en enda reaktion förutom fem hängande underkäkar. Jag säger "ni är fan korkade, kom nu går vi" och så följde gänget efter sin ledare.
 
The end.

Veckans låttips

Aldrig trodde jag att jag skulle driva en seriös musikblogg, men här är vi nu. 
 
Jag vet att du har hört denna låten Jean/Bob, men jag vill verkligen att alla som inte har hört den ska lyssna jävligt noga nu. För här kan man lära sig ett och annat! Alla mina moves som jag kör på dansgolvet IRL har jag lärt mig här. Och jag har blivit sjukt mycket bättre Jean/Bob sen vi försökte lära oss att twerka. Seriöst kommer du ihåg hur sjukt obehagligt det var. Två tonårspojkar som kollar P-film tillsammans är fan mindre obehagligt än vad det var. Ääh det kanske var lite överdrivet.
 
 
 

Dagens tips

Det är en dålig idé att ligga i sängen med datorn på magen oxh måla naglarna. En dålig idé.  

Åker buss

Jean! Eller Bob?(vem fan var vem egentligen?) 
Jag vet inte om jag berättat detta för sig någon gång men jag kom i alla fall att tänka på det nu när jag åker buss. När jag var och gjorde den där halkövningen som man gör när man ska ta körkort så frågade vår ledare gruppen typ "Vilka här har bilbälte på er nät ni åker bil?". Alla räckte upp handen. Då frågade hon "Hur många av er har bälte på er när ni åker buss då?" Ingen räckte upp handen. Hon fortsatte "För det är ju lika farligt att åka buss utan bälte. Bussen kan krocka precis som en bil. Dessutom kan man ramla i bussen när den kör." Varpå en kille i gruppen räckte upp handen och sa "Min farmor dog så." Hur sjukt var inte det? Tydligen hade hon ramlat i trappan på bussen när den tvärbromsade vid ett rödljus med huvudet före rakt in i en stolpe.  

Veckans låttips

Jean. Jag har funderat på en sak. Det har med rap att göra. Igår dansade jag nämligen hela morgonen till en härlig rap-låt. Var vänlig lyssna på den- sjukt bra. 
 
 
Gillar texten, djup. 
 
I wish my father just put his dick in my mother's mouth
And instead of getting pregnant she choked on me and spit me out
 
Fuck this, I ain't talking politics no more
Instead I'll walk in your office and shit on your floor
 
Jean, du som är bra på att stava och bra på engelska, hur säger man att man rappar på engelska? Raping låter inte riktigt rätt.
 
 
 

Tankar från en pinne

 
Livetforenjeanbob är kanske inte så avlägset som vi tror, vi kanske ska börja här Janus?
 
Livet för en Jean Bob är som livet på en pinne. Lite konstigt, lite obehagligt men åh, så skönt ibland. Här är jag och Justin T på den svenska Rivieran: Österlen. Backafestivalen närmare bestämt. Äppelcider blev det ingen, men en eller tretton för många öl. Själv ramla jag bakhuvudstupa. Alltså som en fura. När jag skulle till tältet och sova hände detta, och när jag styrde om min skuta för en liten piss-in-the-wild snubblade jag mellan 3-5 gånger på x-antal tältsnören. ATT MAN ALDRIG LÄR SIG. 

RSS 2.0