Torka i blogosfären och ett ton Affärsekonomi

Här står det lite still. Johanna har varit duktig men jag är sämst. 
 
Tänkte liksom köra en genomgång av vad som har hänt den senaste månaden.
 
För drygt en månad sedan åkte jag, rödtotten Love, krulltotten Fannyman och superhackern Kalle till Nimis för att leka kulturella. Efter drygt 1,5 timmas promenad var vi framme. Vi klättrade igenom, fikade och kollade på det knäppa spektaklet. Sist med inte minst hjälpte vi Lars att skapa lite. En spik var och en gemensam planka i en sjukligt uttänkt vinkel. Vi är numera konstnärer på riktigt!
 
 
 
Jag är fattig och studerande som nuförtiden bara langar ett extrajobb (i Malmö) så därför har jag inte råd med en massa dyra fina saker så jag handlar allt second hand. Blir mest en massa konstiga köp på eBay och Tradera som typ detta:
 
 
Har avslutat min praktik på MM (som jag väljer att kalla det för att undvika att Google hittar mig, hihi). Fick ett himla fint avsked och en massa fina prylar med mig. Bland annat Stringhyllan i MDF/stål, ananasen från Pols Potten och Tom Dixon Etch-lyktan i mässing. Tyckte det blev rätt tjusigt.
 
 
Isabella har numera en nagelstudio i sin soffa. Därför går jag runt med dessa klor mest hela tiden. Ikväll ska dem bli svarta med lite guldstänk. Hoppas det blir fint. Hoppas också på att en dag få de där pastell/molniga naglarna. De på Pinterest - vet du vilka jag menar Johanna?
 
 
Igår bokade jag också hela mina stora, feta resa till Asien-land. Den 15e december bär det av och är åter i Sverige den 11e januari. Så det blir nästan precis 4 veckor. Känns helt galet och overkligt just nu. Ska besöka de bästa plasterna i Seoul, hitta på en massa knäppa grejer, shoppa och fira jul (!) i Tokyo och sedan åka ner till Filippinerna för en två veckor lång solsemester med surfing, strandhäng och annat kul! Fattar inte riktigt att detta ska hända än, men det känns grymt!
 
Peace out!

Nim

Nu när jag varit sjuk  har jag hunnit kolla på en rad underliga saker. Bland det mest sevärda var Project Nim. Project Nim handlar om en megasöt schimpans som heter Nim och ett gäng forskare som försöker lära honom teckenspråk. Asså söööötisen.
 

Sjukling

Nu har jag varit sjuk i hundra år och det är megatråligt. Jag har legat inne och svettats i två veckor och känner mig som att jag ser ut såhär. Hoppas på bättre tider. 

RSS 2.0