Amsterdam mamsterdam

I helgen var jag och mami i Amsterdam. Underbart att komma bort ett tag. Underbart att hänga med bara mami. 
Första dagen köpte vi mackor och kaffe på ett konditori utanför hotellet och tog med oss det till Vondelpark. Awesome start på semestern!
Sen hoppade vi på en båt som tog oss på en åktur på kanalerna- asbra sätt att se staden och förstå lite hur allting hänger ihop. 
Överallt längst med kanalen låg husbåtar.
Längs med Singel-kanalen gick vi på Bloemenmarkt. Här kunde man köpa blommor, fröer och lökar i mängder.
Här är det nyrenoverade Rijksmuseum. Vi var aldrig inne, men vi gick förbi tusen gånger eftersom vi bodde nästan precis bedvid.
Vi hade bokat biljetter hemifrån för att gå på van Gogh museum. Här är min favvo-tavla. 
En restaurang jag verkligen kan rekommendera är Braque på Albert Cuypstraat. Megagod mat och bra pris!
Här är uteserveringen till ett tårtkafé på Ferdinand Bolstraat i området De Pijp. Grymt fina tårtor!
På dagarna är det marknad på Albert Cuypstraat. Inte så mycket kläder men massa tyger och en del andra fina saker. Jag köpte 5,5 m gardintyg till min nya lägenhet för 16€.
I närheten av området Jordaan, på gatorna Huidenstraat, Berenstraat och Reestraat, fanns Amsterdams bästa shopping. Massa små udda affäreer blandat med både Acne och Filippa K. 
Området De Pijp var där vi hängde mest under semestern. Mängder av caféer och ännu fler restauranger!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kroken

Riktigt grymt ju! Fett med mycket najs, fett lite knark precis som det ska va!

2013-08-21 @ 00:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0