Your hair is long, but not long enough to reach

Tidigt igår morse åkte jag till Stockholm för att besöka mitt företags moderbolag. De sitter i en stor lokal på Hammarby Fabriksväg, och GUD vad svårt det var att hitta dit. Plus att det var Jordens jobbigast väder just då. Stockholm är ingenting jag är superhajj på så det blev lite trix och fix. När jag äntligen var där så visade det sig att där sitter 15 hipsters i olika åldrar och jobbar med e-handel på olika sätt. Dagen var mycket lärorik men höjdpunkten på resan var ändå att träffa Johanna senare på kvällen! Vi åt god, grekisk mat på en restaurang nära Medborgarplatsen - Souvlaki såklart, Tzatsiki och fårostknyten. Efter det begav vi oss till en fullsmockad bar med den sjukaste blandningen av folk vi någonsin sett. Sedan bar det av "hem" till Elite Plaza på Birger Jarlsgatan där jag efter att ha kollat min dagliga runda bloggar: Sofi Fahrman, Elin Kling, Columbine, AfterDRK, Milk/Signe, Miel mon Miel och Niotillfem fick min bästa natts sömn på länge. 
 
I morse gick jag upp vid 9 och kände mig utvilad (vilket aldrig händer), och gick ner för att käka frukost. Läste Nöjesguiden och upptäckte att mitt ex "tjejkompis" var med och spådde trenderna inför 2013 - vilket var väldigt roligt. Vi driver nämligen med henne för att hon är det största prettot i hela världen. Och passande nog är hon nu webbredaktör för den mest pretto sajten i världshistorien. Efter frukost gick jag genom Sturegallerian, fick tydligen med mig en blus - svart såklart - från Massimo Dutti, mot Café FOAM där jag skulle träffa Josefin. Som jag för övrigt inte träffat på ett år. Hon berättade om hur livet flöt på och berättade om planen att flytta ut till en liten by utanför Stockholm som tydligen var sjukt hippie och cool. Det här är alltså tjejen som flög fram och tillbaka mellan Paris och Stockholm och inte kunde bestämma sig för vart hon hörde hemma egentligen. Tjejen som dejtade en pilot. När hon besökte mig en gång under tiden jag bodde i London frågade jag henne: ska jag möta dig på King's Cross? så svarade hon "nej, Kev kör mig". Yes.
 
Resten av dagen gick jag runt och kikade affärer, fikade med Johanna - vi två fikade typ för 10 personer - och sedan tog jag tåget hem mot Göteborg. Nu sitter jag hemma i lägenheten med min stora kärlek bredvid mig och känner att ja, det har varit ett par väldigt lyckade dagar! Trots all oreda i huvudet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0